Dag 6: Puottaure, Zweden – Pajala, Zweden

27 augustus 2015 - Pajala, Zweden

Nadat we ’s nachts regen hebben gehad is het gelukkig ’s ochtends weer droog weer. Het is wel bewolkt en mistig, voor het eerst deze vakantie hebben we wat regen gehad en schijnt de zon niet. Zo snel mogelijk pakken we alle spullen weer in, ook hier hebben we weer veel last van de plaatselijke muggen. We vervolgen onze route die ons leidt via soms verharde en soms overharde wegen totaan het plaatsje Polcirkeln. Dit plaatsje trok onze aandacht, omdat het vernoemd is naar de poolcirkel, die op deze hoogte zou moeten liggen. In de veronderstelling dat dit een bijzonder toeristisch en populair plaatsje is met souvenirwinkels en restaurantjes rijden we erheen. Eenmaal gearriveerd bij het plaatsje blijkt dit een groepje van 6 huizen, die toevallig deze naam draagt. Behalve een voorbij razende vrachtwagen zien we helemaal niemand en is er niks te doen. Als we het plaatsje weer uit rijden komen bij een groot bord dat aangeeft dat we ons op de poolcirkel bevinden, een mijlpaal deze vakantie. Vanaf Polcirkeln nemen we de snelste route naar Pajala, waar we rond 14.00 uur aankomen. Onderweg zien we een aantal groepjes rendieren op een naast de weg lopen. Als we de sleutel van onze cottage hebben gehad, is het tijd om te relaxen de rest van de dag. Even geen muggen!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ilse:
    27 augustus 2015
    Hey Broer en Niels, wat een leuke verhalen allemaal! Al screen ik de tekst per dag op of er nou al een keer een visje gevangen is! Zijn het piep of stille muggen? Al lek gestoken of valt het mee? Veel plezier verder met jullie reis. Jullie houden het dagelijks posten goed vol! Tot de volgende! Greetz!