Dag 26: Piotrawin, Polen – Krakau, Polen

18 september 2015 - Krakau, Polen

Vandaag het tweede deel van de reis richting Krakau. Gisteren waren we de enige gasten in het hotel en waren de eigenaren een soort van privé butlers die het ons zo comfortabel mogelijk maakten. Dat zal vandaag anders zijn in de grote stad Krakau. Na ongeveer 1 kilometer rijden stoppen we even bij een uitzichtpunt. Vanaf hier heb je een prachtig uitzicht over de Wisla en het achtergelegen platteland. In de verte zijn zelfs al vaag wat bergen zichtbaar. Na een paar uurtjes rijden arriveren we bij het hotel. Het is nog redelijk vroeg, dus hebben we genoeg tijd om de stad Krakau vandaag te verkennen. De grote markt ligt op 15 minuten lopen. Het centrum is ruim opgezet met veel grote oude gebouwen, marktjes en veel horeca. Als lunch eten we een pizza en lopen daarna een rondje om het centrum te bekijken. Als we langs een alcoholwinkel komen, gaan we even naar binnen om een paar flesjes wodka te kopen. Dan gaan we even terug naar het hotel om even te ontspannen, om vervolgens ’s avonds terug te keren voor het avondeten en een Pools biertje.