Dag 25: Olecko, Polen – Piotrawin, Polen

16 september 2015 - Kamienna Góra, Polen

Een lange reisdag vandaag, we rijden via de lokale binnenweg 400 kilometer in 6,5 uur in de richting van Krakau, de stad die we op woensdag gaan bezoeken. Een mooie route over het Poolse platteland, afgewisseld met bossen. Na de lunch steekt er tot onze verbazing een eland de weg over, vlak voor onze neus. Dit keer zien we hem van dichterbij, maar door het drukke verkeer lukt het net niet om op tijd een foto te maken. Dit keer is het een wat groter eland met gewei. We wisten niet dat elanden ook in Polen voorkomen. Rond 17.30 uur arriveren we bij het hotel. Een paleis aan de oevers van de rivier de Wisla. Een erg mooie locatie, waar in Nederland ongetwijfeld veel geld voor wordt gevraagd. Hier is het gewoon betaalbaar en zoals in bijna alles hotels en campings is het erg rustig. Op dit moment zijn we weer ongeveer op dezelfde breedtegraad als Roosendaal en zit het Noordelijke deel van het avontuur erop. We vervolgen onze weg via Krakau, Slowakije, Tsjechië en Oostenrijk naar onze eindbestemming München, waar we aanstaande zaterdag zullen arriveren. We dineren vandaag in het hotelrestaurant, waar we een typisch Poolse soep eten en een lekker hoofdgerecht met kip. Na het eten biedt de hoteleigenaar ons een bierproeverij aan, dat slaan we uiteraard niet af.