Dag 28: Bratislava, Slowakije – Seeboden, Oostenrijk

19 september 2015 - Seeboden, Oostenrijk

Als we wakker worden schijnt de zon alweer volop en hebben we zin in de rit naar Oostenrijk. Het is maar een half uurtje rijden naar de grens en als we deze passeren zien we direct groepen vluchtelingen langs de kant van de snelweg staan met politie erbij. Er vliegt ook een helikopter over het grensgebied om de boel in de gaten te houden. Voordat de we bergen bereiken rijden we door een landschap met wijnvelden in een licht glooiend landschap. Als de echte bergen eenmaal beginnen rijden we nog twee uurtjes voordat we arriveren bij onze appartement aan de Millstätter See. Het blijkt een appartement in een landhuis bij een boerderij waar we vriendelijk worden ontvangen. We krijgen zelfs gratis een upgrade naar een groter en luxer appartement met grote raampartijen met uitzicht op de bergen. Als we uitleggen dat we onderweg naar München zijn kijkt de eigenaresse even bedenkelijk, maar na verdere uitleg is ze onder de indruk van onze roadtrip. ’s Avonds eten we in het dorp bij een restaurant dat alle gerechten serveert met hun specialisme, een grote hele aardappel uit de oven, met variaties in inhoud en sausjes. Het is enorm lekker en als we naar buiten stappen hebben we allebei een bomvolle maag (de porties zijn typisch Oostenrijks, groot!!).