Dag 27: Krakau, Polen – Bratislava, Slowakije

18 september 2015 - Bratislava, Slowakije

Na een lekker ontbijt in het hotel rijden we weer zuidwaarts in de richting van Slowakije. We kiezen voor een route door een nationaal park in Slowakije richting Bratislava, waar we zullen overnachten. Al snel rijden we in de heuvels in het zuiden van Polen en als we de grens passeren staan we versteld van al het natuurschoon in de mooie Slowaakse bergen. Als het eenmaal middag is en we een wegafsluiting tegenkomen, gaan we direct even lunchen bij een traditioneel Slowaaks restaurant met bijbehorende muziek. Voor een paar euro heb je al een hoofdgerecht en het smaakt allemaal nog erg lekker ook. Na een blik op de kaart blijkt dat we een klein half uurtjes om moeten rijden om de wegafsluiting te omzeilen. Helaas, niks aan te doen. Pas rond 17.00 uur arriveren we in Bratislava bij ons hotelletje aan de rand van de stad. Gezien de tijd en het feit dat we moe zijn, gaan we het centrum van de stad niet meer bekijken. We eten bij een lokale pizzeria op de hoek van de straat. In eerste instantie verwachten we er niet te veel van, maar het blijkt een succes. Voor € 15,00 eten we 2 overheerlijke pizza’s met allebei 2 halve liters bier. We voelen ons bijna schuldig en geven dan ook maar een royale fooi aan de ober. Morgen staat Oostenrijk op de planning, we boeken een appartement in Seeboden aan de Millstätter See in Karinthië. Van hieruit kunnen we zaterdag over de Grossglockner Alpenstrasse in de richting van onze laatste bestemming, het Oktoberfest in München.