Dag 29: Seeboden, Oostenrijk – Erding, Duitsland

19 september 2015 - Erding, Duitsland

Vanuit Seeboden rijden we vandaag naar ons einddoel München. We rijden vandaag via de Grossglockner Alpenstrasse in de richting van Duitsland. Een hele mooie bergpas, die we beide nog nooit gereden hebben. We zijn ook niet bepaald de enige. Veel motorrijders, sportieve auto’s en Nederlandse toeristen komen we tegen. Daarnaast is er ook een evenement waarbij er veel klassieke oude tractoren over de weg rijden. Leuk om te zien, maar daardoor schiet het niet echt op. Op het hoogste punt (2500 meter hoog) maken we een stop en is het tijd voor een koffie met apfelstrudel. Na de pauze maken we nog wat mooie foto’s en rijden we verder. Even later rijden we door een kort tunneltje naar de andere kant van de berg. Tot onze verbazing is het ontzettend mistig aan de andere kant en zien we niks van de mooie vergezichten aan deze kant. Gelukkig verdwijnt de mist als we weer wat lager rijden, zodat we ook hier wat kunnen zien van het uitzicht. Aan het eind van middag passeren we de grens met Duitsland en is nog maar 1,5 uur rijden naar ons vaste Pension in de buurt van Erding, vlakbij München. Hier worden we altijd vriendelijk ontvangen en doen de eigenaren er alles aan om het ons zo comfortabel mogelijk te maken. ’s Avonds eten we bij een steakhouse in Erding, waar we al een paar keer eerder zijn geweest. We doen vanavond rustig aan, morgen is de grote dag. Dan is het eindelijk tijd voor het Oktoberfest, het grootste festival ter wereld met 6 miljoen bezoekers in 2 weken tijd.

1. Leo:
    21 september 2015
    Heel knap van het autootje, dat ie jullie er zonder problemen heeft gebracht.
    Veel plezier en blijf het vooral rustig aan doen
  2. Jenny:
    24 september 2015
    Bedankt voor jullie verslagen en foto's van deze geweldige reis!