Dag 21: Talinn, Estland

11 september 2015 - Tallinn, Estland

Na een beroerde nachtrust op een slecht bed starten we de dag met een ontbijtje in het hotel. Vandaag hebben we de hele dag om de hoofdstad van Estland te bekijken. Na een korte wandeling bereiken we het oude centrum van Tallinn. Als we de oude stadspoort passeren komen we in een gezellig centrum met kleine straatjes in een middeleeuwse stijl. De zon schijnt volop en dat zorgt voor heerlijk terrasweer. Na een kop koffie lopen we een rondje door het centrum. Het oude centrum is niet groot, dus alles is op loopafstand. Na de lunch gaan we even terug naar het hotel om te relaxen. Om 18.00 uur gaan we weer terug voor het avondeten, waarna we op zoek gaan naar een leuke pub of bar. We gaan bij het ‘beer house’ naar binnen. Hier brouwen ze hun eigen bier. Binnen is het sfeervol met lange houten tafels en obers in traditionele Duitse kledij. Even later is er live muziek van een leuk bandje, afgewisseld met traditionele Estse dans en muziek. Het bevalt ons er goed, dus blijven we hier lange tijd hangen. Daarna drinken we nog wat in twee andere barretjes en gaan we terug naar het hotel.

1. José:
    13 september 2015
    De sfeer daar deed jullie alvast denken aan München? ??
    Fijn dat terrasweer, nog even genieten van de najaarszon nu het nog kan.