Dag 22: Talinn, Estland – Riga, Letland

14 september 2015 - Riga, Letland

Na weer een nacht op een hard bed reserveren we voor vanavond een wat luxer hotel in Riga, zodat een goed bed gegarandeerd is. Vandaag de rit naar Riga, 4 uurtjes rijden over een afstand van 300 kilometer over de E67. Een door de Europese Unie gesubsidieerde weg die doorloopt tot in Litouwen. Het is een tweebaansweg, maar met het nodige lef en een beetje creativiteit maken de weggebruikers er een driebaansweg van. De rijstroken zijn immers breed genoeg waardoor er in het midden van de weg nog ruimte is voor een virtuele derde rijbaan, die iedereen willekeurig gebruikt om in te halen. Het is even wennen, maar al snel hebben we het systeem door en doen we voorzichtig mee. Halverwege de middag arriveren we in Riga, ook weer een mooie oude stad. Helaas hebben we geen tijd om ook hier een extra dag te blijven, dus proberen we in de tijd die we hebben zo veel mogelijk te zien. Ook Riga valt in de smaak en we beleven een mooie avond in het Letse uitgaansleven. We starten met een bierproeverij bij een brouwerijtje in het oude centrum. Daarna vermaken we ons met live muziek op een van de pleinen en sluiten we de avond traditioneel af met een broodje döner kebab. Riga is zeker een stad om nog een keer terug te komen en in een rustig tempo alles nog een keer te zien en mee te maken.