Dag 13: Noordkaap, Noorwegen - Kaamanen, Finland

5 september 2015 - Kaamanen, Finland

Onze laatste uurtjes in Noorwegen zijn aangebroken als we ’s ochtends opstaan. Na nog even een lekkere douche te hebben gepakt maken we het huisje schoon en laden we de auto weer in. We zetten koers naar Finland. Het eerste deel van de route hebben we eergisteren ook gereden en leidt ons door de Noordkaaptunnel weer terug naar het vasteland, waar we nog even langs een paar mooie fjorden rijden en daarna een route door het binnenland kiezen naar de Finse grens. Als we nog maar net de grens gepasseerd zijn we direct onder de indruk van de mooie herfstkleuren van Fins Lapland. Ook hier is de natuur weer anders dan we tot nu toe gezien hebben. Dan ondervinden we ook dat dit deel van Finland de minste inwoners heeft van heel Europa. Een supermarkt vinden we niet en bij een plaatselijk benzinepomp tanken we de auto voor de zekerheid maar even helemaal vol. De overnachting doen we vandaag weer in de wilde natuur, aan een meertje. De gebruikelijke rituelen komen weer aan de orde. Niels probeert tevergeefs een vis te vangen, we maken een avondmaaltje en lezen nog een boekje in de tent.