Dag 12: Noordkaap, Noorwegen

2 september 2015 - Nordkapp, Noorwegen

Vandaag op het programma: De noordkaap bezoeken! Na een ontbijtje gaan we richting het Noordkaapplateau, een ritje slechts een kwartier. Eenmaal ter plaatse komen we direct bij een slagboom. Ja hoor, uiteraard wordt dit commercieel uitgebuit en kunnen we voor € 16,00 per persoon het terrein op en voor nog eens € 10,00 per persoon extra hebben we toegang tot een expositie over de Noordkaap. Omdat we hier niet op korte termijn weer zullen zijn besluiten we het dure ticket te nemen met alles erop en eraan. Allereerst lopen we naar de rand van het plateau, waar we een paar mooi foto’s maken. Daarna bekijken we binnen een film over de vier seizoenen van de noordkaap en komen we wat meer te weten over de donkere winterdagen en de middernachtzon in de zomer. Na wat rondstruinen tussen alle nutteloze en dure souvenirs in de souvenirwinkel genieten we nog even na van deze bijzondere plek met een kop koffie en chocoladekoek en blueberry muffin. Het middagprogramma bestaat uit relaxen, een boekje lezen en alvast wat info verzamelen over de Finse avonturen die ons te wachten staan de komende dagen. De aankomende twee dagen willen we wildkamperen in Finland om vervolgens op zaterdag de stad Rovaniemi te ontdekken. Omdat dit de stad van de kerstman is boeken we heel toepasselijk een kamer in Santa’s hostel Rudolf. Het avondeten nuttigen we vandaag in het restaurant op de camping, waar we genieten van een overheerlijke rendierensaté.

1. T zagers:
    4 september 2015
    Hou Dennis en Niels, wat een mooie verhalen het is net een boek wat ik lees geweldig mooi!!!! En de foto's zijn ook leuk erbij kunnen wij jullie zo goed volgen. Het is een bijzondere belevenis erg leuk voor jullie! Geniet er nog lekker van,doen wij van jullie verhalen.nog veel plezier samen! Lieve groetjes van oom Toon en Tante Toos, en veel succes met
  2. T zagers:
    4 september 2015
    Het vissen hopelijk vang je nog wel
  3. Cees van Merriënboer:
    4 september 2015
    Beste Dennis. Vandaag sprak ik je buurman Enno. Hij vertelde me dat je met een vriend via de omweg Noordkaap op weg bent naar München. Ik ben maar eens gaan zoeken of ik je naam op Internet tegen zou komen
    En voila een volledig reisverslag. Ik ben nog aan het begin en ga het volgen. Een hele mooie reis toegewenst vanaf gripvelden 27.
    Alles is nu heel rustig hier...
    Groetjes Cees van Merrienboer.