Dag 11: Birtaverre, Noorwegen - Noorkaap, Noorwegen

1 september 2015 - Skarsvåg, Noorwegen

We verlaten om 9.00 uur de camping en zetten koers naar de Noordkaap. In vogelvlucht bedraagt de afstand 260 kilometer, maar via de snelste route over de autoweg E6 rijden we 460 kilometer. Dit betekent heel wat extra kilometers om de bergen en fjorden heen. Al snel (om 9.30 uur) worden we staande gehouden door de Noorse politie. Een vriendelijke agent komt naar ons toe en wil graag een rijbewijs zien en een alcoholtest afnemen. Enigszins verbaasd werken we mee en direct daarna kunnen we onze weg vervolgen. Via mooie fjorden met gletsjers en prachtige steppelandschappen in het binnenland rijden we richting de Noordkaap, een route die ons geen minuut verveelt. Enig minpunten is dat het regelmatig regent. Rond 16.00 uur komen we aan bij camping Kirkenporten, op ongeveer 10 kilometer van de Noordkaap en tevens de meest noordelijke camping van de wereld. Het Noordkaap plateau gaan we morgen bekijken, we willen hiervoor ruim de tijd nemen en een keer niet de hele dag autorijden is ook wel eens lekker. Vanavond eten we erwtensoep met rookworst van Unox en een verse salade van de lokale supermarkt. Bij aankomt op de camping zien we dat er rendier saté wordt geserveerd in het restaurant. Die gaan we morgen proberen!