Dag 10: Evenskjer, Noorwegen – Birtavarre, Noorwegen

31 augustus 2015 - Birtavarre, Noorwegen

Vandaag gaat het vizier eindelijk op de Noordkaap, het meest noordelijke puntje van Europa. De Noordkaap bevind zich op dit moment op zo’n 750 kilometer rijden, dus we besluiten dit met een tussenstop te rijden. Na wat zoeken naar een geschikte overnachtingscamping, boeken we een ‘Stuga’ (klein houten huisje) in Birtavarre, op 300 kilometer afstand. We kunnen vandaag rustig aan doen, dus kiezen we niet de snelste route over de autoweg E6. We kiezen voor een alternatieve route lange enkele mooie fjorden en een stukje door het Noorse binnenland. Voor de lunch stoppen we aan een mooi meertje, als het eindelijk even niet regent. Niels gooit zijn vishengel maar eens uit in een wanhoopspoging eindelijk z’n eerste visje te vangen. Als er na 10 minuten een hoop gevloek en gezucht klinkt vanuit de waterkant is het avontuur alweer ten einde. Tijdens het werpen zag Niels een boom over het hoofd en ja hoor…zijn lijn hangt boven het water in de boom en losmaken lukt niet meer. Als het dan ook weer begint te regenen gaan we maar snel weer verder in de richting van de camping. Daar eenmaal aangekomen is het weer tijd voor ontspanning, even het laatste nieuws checken en de route voor morgen uitstippelen. Bij gebrek aan beter eten we vanavond vissticks

1. José:
    31 augustus 2015
    Dus morgen De Noordkaap? Denk je aan de steen?
    Geniet van de vis!!! (Sticks)
  2. Roeja:
    1 september 2015
    Ha Niels en Dennis
    Prachtig daar bij jullie en vooral veel genieten van het land, de natuur het eten en de dieren...nou ja de knutjes teveel en de visjes te weinig!
    Op naar de Noordkaap ben benieuwd
  3. Rrommers:
    1 september 2015
    hallo niels en dennis hebben jullie al beestjes gespot .
    in het donker of lukt het niet?
    groet van oma riet.