Dag 9: Lofoten

30 augustus 2015 - Lofoten, Noorwegen

Na een goede nachtrust zijn we al vroeg wakker en gaan we op pad. Vandaag staat de dagtocht door de Lofoten op de planning. Het plan is om helemaal naar het uiterste puntje van de Lofoten (het dorpje Å), een tocht van ruim 260 kilometer. Na ongeveer een uur rijden komen wij bij het eerste eiland en zijn we direct onder de indruk van de prachtige vergezichten over de bergen en de tussenliggende fjorden. Via verschillende bruggen en tunnels gaan we steeds van eiland naar eiland en proberen zo veel mogelijk op foto vast te leggen. Na zo’n 5 uur rijden (met veel tussenstops voor foto’s) bereiken we het dorpje Å. Dit is het laatste dorpje van de Lofoten, hier houdt de weg op en maken we nog een korte wandeling naar een uitzichtpunt. Daarna rijden we dezelfde weg weer terug naar de camping in Evenskjer. Halverwege de terugweg hebben we een totaal van 4000 kilometer gereden, en nog steeds rijdt de subaru probleemloos. Foto’s zeggen meer dan woorden in dit geval, dus houden we het vandaag kort. Wij zijn onder de indruk van het mooie gebied!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. José:
    30 augustus 2015
    Wij zijn ook onder de indruk van al het moois wat op jullie pad komt.
    Fijn om daar van te mogen mee genieten. TOPPIE, !!