Dag 2: Unnaryd, Zweden – Högfors, Zweden

23 augustus 2015 - Ludvika, Zweden

Omdat we gisteren vroeg naar bed zijn gegaan worden we vandaag om 6.30 uur heerlijk uitgerust wakker. Het is een heldere koude nacht geweest, maar met onze gloednieuwe slaapzakken hebben we absoluut geen kou gehad. Als we de tent openen zien we de laaghangende mist over het meer hangen, meteen leggen we dit op foto vast. Zo snel mogelijk trekken we wat warme kleding aan en al snel komt het zonnetje tevoorschijn. Na een ontbijtje pakken we alle spullen weer in en gaan we op pad. Het plan is om in de ochtend flink wat kilometers noordwaarts te maken en ’s middags de verharde wegen te verlaten en de wildernis in te gaan op zoek naar weer een mooie kampeerplek. Na wat zoeken naar een doorgaande weg in noordelijke richting vinden we de juiste weg en rijden we in enkele uurtjes zo’n 250 kilometer in de juiste richting. We besluiten te lunchen (broodje unox) aan het noordelijkste puntje van het grote Vätternmeer, het op één na grootste meer van Zweden. Na de lunch rijden we door tot 14.30 uur en via een paar mooie zandpaden belanden we aan een beekje aan het einde van een doodlopend wegje. Een plek waar naar alle waarschijnlijkheid niemand zal komen in de tijd dat wij er zijn. We zijn nu 1445 kilometer van huis en lopen we voor op ons reisschema richting de Noordkaap. Na een biertje starten we met het opzetten van het kamp en waagt Niels een nieuwe poging om zijn eerste vis aan de haak te slaan. Wederom heeft hij geen succes, maar desondanks blijft hij erin geloven dat we deze week nog verse forel van de barbecue eten. Op het menu staat vandaag aardappelpuree met doperwten/worteltjes en gehaktbal uit de jus.   Ook vandaag hebben we weer erg mooi weer, warm en zonnig. Morgen gaan we weer een stukje noordelijker en boeken we een hotelletje om even lekker te kunnen douchen.

1. Leo:
    24 augustus 2015
    Het lijkt mij nu al een schitterende vakantie
  2. José:
    24 augustus 2015
    Heej reizigers. Geniet vandaag van alle luxe.(hotel).
    Oma gaat jullie ook volgen Dennis. Ze vindt het super leuk.
    Xxx