Dag 15: Helppi, Finland – Rovaniemi, Finland

7 september 2015 - Rovaniemi, Finland

Als we ’s ochtends wakker worden regent het helaas weer en blijven we nog maar even liggen in de hoop dat het droog wordt. Gelukkig gebeurt dat ook en zo snel mogelijk proberen we alles weer droog te maken en in te pakken. Net als we in de auto zitten begint het weer te regenen en rijden we via modderige paadjes (waarvan sommige helaas doodlopend) weer richting de geasfalteerde weg. Na 1,5 uur rijden vinden we de juiste doorgaande route weer en rijden we richting Rovaniemi. Net voordat we in Rovaniemi zijn passeren we de poolcirkel weer en dat voelt als een terugkomt op aarde. Eenmaal in Rovaniemi stoppen we even bij de meest noordelijke Mc Donalds van de wereld. Even weer de nieuwe berichten binnen halen en het nieuws checken via de wifi. Ook gebruiken we deze gelegenheid om te lunchen. Na al het rendierenvlees zijn we wel even toe aan een lekkere cheeseburger met frites. Bij aankomst in het hotel nemen we eerst een lekkere douche (is toch weer lekker na 2 nachten kamperen). Dan relaxen we nog wat en rond 17.00 uur, als de ergste regen voorbij is, lopen we naar het centrum. Na het diner bij restaurant Rosso doen we een kroegentochtje om kennis te maken met de lokale bevolking. Uiteindelijk hebben we weer een top avond, details zullen we jullie weer besparen.